Мосту Патона виповнилося 68 років. Фото з архіву «Вечірнього Києва»
Сьогодні столичному тролейбусу виповнилося 86 років, мосту Патона — 68 років, а мосту Метро — 56 років.
Цікавими фактами про іменинників поділився заступник голови КМДА Олександр Густелєв.
Перший столичний тролейбус. Фото з відкритих джерел
5 листопада 1935 року на вулиці Києва вийшов перший тролейбус. Це був ЛК-5 (ЛК — скорочено від Лазарь Каганович).
Перший маршрут тролейбусу — це 3,5 км і всього 5 зупинок по нинішній вул. Великій Васильківській від Либідської площі до площі Льва Толстого. Вже за 3 роки тролейбусна мережа Києва налічувала 3 маршрути, які поєднали Залізничний вокзал з центром міста і Либідською площею. А ще столиця України виробляла власний рухомий склад — тролейбуси «КТБ-1», «Київ-4», «Київ-6» тощо.
У Києві вперше створили тролейбусний поїзд. Фото з відкритих джерел
Розповідаючи про київський варто згадати ім’я Володимира Веклича — багаторічного керівника тролейбусного парку №2. Саме він у 1966 році реалізував ідею створення тролейбусного поїзду — зчеплення двох тролейбусів в один. Цей винахід дозволив зробити перевезення пасажирів на завантажених маршрутах комфортнішим. А досвід Києва згодом перейняли Донецьк, Харків, Симферополь, Мінськ, Таллінн, Рига та багато інших міст.
На сьогодні столична тролейбусна мережа найбільша в світі за довжиною ліній — 1130 км! Це 48 маршрутів, якими курсують 340 тролейбусів.
Міст Патона. Фото з відкритих джерел
Міст Патона, відкритий цього дня у 1953 році, увійшов в історію світового мостобудування як перший і найдовший у світі суцільнозварний міст.
Споруда отримала визнання Американської асоціації зварювання як унікальна зварна конструкція ХХ ст! Загальна довжина мосту — 1543 м (при ширині 21 м і висоті склепіння над водою 18 м). Це на 300 метрів довше від головної вулиці столиці — Хрещатика. А з 1 листопада 1954 року і до 9 червня 2004 року на мосту проходила трамвайна лінія.
Безпосередню участь у проєктуванні та будівництві мосту брав академік Євген Оскарович Патон, на честь якого названо цю споруду.
Cучасний міст Патона чекає ркестраврація. Фото з архіву «Вечірнього Києва»
Будівництво мосту було розпочато 1939 року і припинене у вересні 1941 року через відступ радянських військ із Києва. Утім, вже на початку 1942 року на побудованих опорах нацистами було продовжено будівництво. Будівельні роботи проводилися угорськими саперними частинами. Восени 1943 року, при відступі нацистів, цей міст було знищено.
На сьогоднішній день міст напередодні масштабних робіт з реставрації з пристосуванням, які подарують споруді нове життя.
Міст Метро відкритий 5 листопада 1965.
Це перша у світі за розмірами прогонів аркова споруда на сухих стиках, яка разом з мостом через Русанівську протоку сполучає правий та лівий береги Києва і є невід’ємною частиною Святошинсько-Броварської лінії метро.
Загальна довжина мосту Метро — 682,64 м. Фото: Борис Корпусенко
Загальна довжина — 682,64 м. Автор проєкту і головний інженер проєкту спорудження моста — Фукс Г.Б. З 2008 року міст має статус «щойно виявлений об’єкт культурної спадщини», пам’ятки архітектури та містобудування, науки і техніки.
В свою чергу міст Метро також чекає на масштабне оновлення. На сьогоднішній день триває процедура коригування наявного проєкту капітального ремонту. А самі дорожньо-будівельні роботи будуть проведені за кошти ЄБРР.
До речі, сьогодні дні народження і навіть ювілеї світкують кілька станцій київського метро — 5 листопада були відкриті станції «Шулявка», «Політехнічний інститут» (1963), «Дарниця», «Лівобережна», «Гідропарк» (1965), «Святошин», «Нивки», «Берестейська» (1971).
До речі, на честь унікального київського мосту запровадили міжнародний конкурс наукових розробок
,