Перейти к содержимому
POLITIKI.NET.UA

POLITIKI.NET.UA

ПОСЛЕДНИЕ НОВОСТИ УКРАИНЫ ЗА СЕГОДНЯ

UA/RU

  • Главная
  • В Регионах
    • Новости Винницы
    • Новости Днепра
    • Новости Запорожья
    • Новости Краматорска
    • Новости Луцка
    • Новости Мариуполя
    • Новости Николаева
    • Новости Полтавы
    • Новости Черкасс
    • Новости Харькова
    • Новости Херсона
  • Общество
  • Происшествия
  • Экономика
  • Политика
  • Технологии
  • Спорт
    • Новости бокса
    • Новости футбола
  • Авто

Навіщо на двигунах літаків малюють спіраль — АВТО

Спіраль на двигуні літака – це деталь, яка часто викликає цікавість у пасажирів. Багато хто помічав цей незвичайний візерунок на носовій частині турбовентиляторних двигунів сучасних лайнерів, але мало хто знає, для чого він потрібний. Це не прикраса та не випадковий дизайнерський хід. У спіралі є цілком конкретна та важлива функція, пов’язана з безпекою польотів. У цій статті розберемося, навіщо малюють спіраль на двигунах літаків, як вона працює і чому без неї було б складніше забезпечувати безпеку на аеродромах.

Чому спіраль з’явилася на двигунах

Сучасні авіадвигуни, особливо турбовентиляторні, це складні механізми, які обертаються з величезною швидкістю. Лопаті всередині двигуна можуть досягати швидкості в тисячі обертів за хвилину. Коли літак перебуває в повітрі, це не є проблемою для оточуючих, але на землі ситуація змінюється. Під час рулювання, стоянки або підготовки до зльоту двигуни часто продовжують обертатися. І тут виникає ризик.

Лопасті двигуна, що обертаються, практично невидимі для людського ока через високу швидкість. Це створює небезпеку для наземного персоналу — техніків, вантажників, заправників, які працюють поряд із літаком. Випадково підійти занадто близько до працюючого двигуна — значить піддати себе ризику бути затягнутим всередину потужним потоком повітря. Наслідки можуть бути трагічними. Саме для запобігання таким ситуаціям і вигадали спіраль.

Історія появи спіралі

Точна дата появи спіралі на двигунах невідома, але почали активно використовувати з розвитком реактивної авіації у середині XX століття. В епоху гвинтових літаків таке маркування не потрібно: великі пропелери і так були помітні при обертанні. Однак з появою турбореактивних і турбовентиляторних двигунів, де лопаті приховані всередині корпусу, а швидкість обертання зросла в рази, виникла потреба у нових заходах безпеки. Спочатку спіраль з’явилася на військових літаках, де наземні операції часто проводилися поспіхом і в складних умовах. Пізніше цю ідею підхопили у цивільній авіації. Сьогодні спіраль на двигунах – стандарт для більшості великих авіалайнерів.

Як працює спіраль на двигуні

Спіраль наноситься на центральну частину двигуна — так званий спіннер, або конус, що знаходиться перед лопатями. Зазвичай, вона виконана у вигляді контрастного візерунка: біла спіраль на чорному або темному тлі. Коли двигун працює, навіть на мінімальних оборотах, спіраль починає рухатися в очах спостерігача. Цей візуальний ефект створюється рахунок обертання конуса. Замість розмитої плями, яку складно помітити, людина бачить чіткий візерунок, що обертається. Це одразу сигналізує: двигун працює, підходити небезпечно.

Читайте також —  NASA випробувало систему автоматичного контролю швидкості для X-59

Такий простий, але ефективний спосіб допомагає наземному персоналу швидко оцінити ситуацію. Спіраль діє як візуальний індикатор, попереджаючи про роботу двигуна навіть в умовах шуму, коли звук двигуна може бути заглушений іншими факторами, наприклад, вітром або роботою техніки на аеродромі. Крім того, спіраль добре видно у будь-який час доби та за різної погоди, що робить її універсальним рішенням.

Лопасті двигуна, що обертаються, практично невидимі для людського ока через високу швидкість. Це створює небезпеку для наземного персоналу — техніків, вантажників, заправників, які працюють поряд із літаком. Випадково підійти занадто близько до працюючого двигуна — значить піддати себе ризику бути затягнутим всередину потужним потоком повітря. Наслідки можуть бути трагічними. Саме для запобігання таким ситуаціям і вигадали спіраль.

Історія появи спіралі

Точна дата появи спіралі на двигунах невідома, але почали активно використовувати з розвитком реактивної авіації у середині XX століття. В епоху гвинтових літаків таке маркування не потрібно: великі пропелери і так були помітні при обертанні. Однак з появою турбореактивних і турбовентиляторних двигунів, де лопаті приховані всередині корпусу, а швидкість обертання зросла в рази, виникла потреба у нових заходах безпеки. Спочатку спіраль з’явилася на військових літаках, де наземні операції часто проводилися поспіхом і в складних умовах. Пізніше цю ідею підхопили у цивільній авіації. Сьогодні спіраль на двигунах – стандарт для більшості великих авіалайнерів.

Як працює спіраль на двигуні

Спіраль наноситься на центральну частину двигуна — так званий спіннер, або конус, що знаходиться перед лопатями. Зазвичай, вона виконана у вигляді контрастного візерунка: біла спіраль на чорному або темному тлі. Коли двигун працює, навіть на мінімальних оборотах, спіраль починає рухатися в очах спостерігача. Цей візуальний ефект створюється рахунок обертання конуса. Замість розмитої плями, яку складно помітити, людина бачить чіткий візерунок, що обертається. Це одразу сигналізує: двигун працює, підходити небезпечно.

Такий простий, але ефективний спосіб допомагає наземному персоналу швидко оцінити ситуацію. Спіраль діє як візуальний індикатор, попереджаючи про роботу двигуна навіть в умовах шуму, коли звук двигуна може бути заглушений іншими факторами, наприклад, вітром або роботою техніки на аеродромі. Крім того, спіраль добре видно у будь-який час доби та за різної погоди, що робить її універсальним рішенням.

Также по теме:

Mazda анонсувала електрокросовер EZ-60 — АВТО

Mazda анонсувала електрокросовер EZ-60 — АВТО

Опубліковано нові відео з випробувань винищувача шостого покоління J-50 — АВТО

Опубліковано нові відео з випробувань винищувача шостого покоління J-50 — АВТО

Лифтбек Hongqi H6 для России: новые подробности о «заменителе» Skoda Superb — АВТО НОВОСТИ

Лифтбек Hongqi H6 для России: новые подробности о «заменителе» Skoda Superb — АВТО НОВОСТИ

БИЗНЕС

Ювелірний дім Каштан — прикраси, що підкреслюють ваш стиль

Ювелірний дім Каштан — прикраси, що підкреслюють ваш стиль

Вторинна анестезія для ПМ: що варто знати майстру

Вторинна анестезія для ПМ: що варто знати майстру

Женская рубашка: от классики до стритстайла

Женская рубашка: от классики до стритстайла

Jacob & Co часы сочетание роскоши, инноваций и уникального дизайна

Jacob & Co часы сочетание роскоши, инноваций и уникального дизайна

Детские диваны-малютки

Детские диваны-малютки

Чому варто обрати КіБіТ для навчання на напрямі «Менеджмент і бізнес адміністрування»

Чому варто обрати КіБіТ для навчання на напрямі «Менеджмент і бізнес адміністрування»

Паронит для изготовления прокладок

Паронит для изготовления прокладок

Доставка модных вещей с Lefties благодаря Meest Shopping

Доставка модных вещей с Lefties благодаря Meest Shopping

СПОРТ

Футбол. «Чорноморець» — ЛНЗ Черкаси — 1:0 (+огляд матчу та пресконференція)

Футбол. «Чорноморець» — ЛНЗ Черкаси — 1:0 (+огляд матчу та пресконференція)

Финансовые итоги зимнего трансферного окна. Комо – самый щедрый в Италии, Манчестер Сити – в Европе

Финансовые итоги зимнего трансферного окна. Комо – самый щедрый в Италии, Манчестер Сити – в Европе

Футбол. Олександр Бабич про підсумки турецького збору

Футбол. Олександр Бабич про підсумки турецького збору

Футбол. Тренувальна гра: «Дріта» — «Чорноморець» — 1:3 (+фото, відео)

Футбол. Тренувальна гра: «Дріта» — «Чорноморець» — 1:3 (+фото, відео)

Футбол. Безбородько та Мустафаєв – новачки «Чорноморця», Васильев залишає команду

Футбол. Безбородько та Мустафаєв – новачки «Чорноморця», Васильев залишає команду

Футбол. «Чорноморець» планує зіграти 8 матчів у Туреччині

Футбол. «Чорноморець» планує зіграти 8 матчів у Туреччині

Футбол. «Моряки» розпочали підготовку до другої частини сезону-24/25

Футбол. «Моряки» розпочали підготовку до другої частини сезону-24/25

Футбол. «Зоря» — «Чорноморець» — 2:1 (+огляд матчу та пресконференція)

Футбол. «Зоря» — «Чорноморець» — 2:1 (+огляд матчу та пресконференція)

САМОЕ ИНТЕРЕСНОЕ

Mazda анонсувала електрокросовер EZ-60 — АВТО

Mazda анонсувала електрокросовер EZ-60 — АВТО

Опубліковано нові відео з випробувань винищувача шостого покоління J-50 — АВТО

Опубліковано нові відео з випробувань винищувача шостого покоління J-50 — АВТО

Лифтбек Hongqi H6 для России: новые подробности о «заменителе» Skoda Superb — АВТО НОВОСТИ

Лифтбек Hongqi H6 для России: новые подробности о «заменителе» Skoda Superb — АВТО НОВОСТИ

На пределе возможностей: Drift Expo Track Mode 2025 – фестиваль скорости и драйва — АВТО НОВОСТИ

На пределе возможностей: Drift Expo Track Mode 2025 – фестиваль скорости и драйва — АВТО НОВОСТИ

РЕДАКЦІЯ


Українська спілка молодих журналістів ©


UA/RU

Рекламний відділ: [email protected]

|politiki.net.ua | DarkNews от AF themes.