На электронную почту «Восточного проекта» пришло письмо от родителей учеников ОШ№28, в котором сообщается, что школу хотят закрыть.
Родители просят не закрывать школу, а сделать ее структурным подразделением или филиалом одной из школ города. Представить план подвоза детей в другие школы, в случае закрытия, и подробную информацию по этому вопросу. А также принять решение об оптимизации школьной сети после тщательного анализа функционирования всех школ.
Приводим письмо родителей:
«Звертаємось повторно, у минулому році ЗОШ 28 мали реформувати у «початкову школу». Цього ж року, слово «оптимізація» ототожнилось з «ліквідацією». Ми вважаємо, що підвезення до ЗОШ 18 (7 км) або до Білокузьминівської школи КОСТЯНТИНІВСЬКОГО району – не є вирішенням даного питання. Нижче наводимо аргументи та факти, що підтверджені діючими наказами, розпорядженнями та постановами Кабінету Міністрів України.
Як ми зрозуміли, основними підставами для закриття школи є:
— великі витрати з місцевого бюджету, але наша школа так само, як і інші школи отримує освітню субвенцію з державного бюджету (згідно постанови Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 №137);
— новий закон «Про загальну середню освіту», в якому йдеться про перепрофілювання усіх шкіл на окремо початкову, середню і профільну школу. Але давайте розглянемо, по-перше, місце розташування, по-друге, реорганізація повинна здійснитися до 2024 року, чому вона почалася саме з нашої школи? Тут постає питання, що все ж таки основною причиною перепрофілювання виступає фінансування.
— школа не дає якісні знання, не спроможність конкурування з міськими учнями. Тут ми не згодні, учні, які добре вчаться, вступають до технічних та вищих навчальних закладів на бюджет. Серед випускників є журналісти, працівників банків, працівники лікарень, вчителі, вихователі тощо.
Якщо головною причиною виступає невідповідність ліцензійним умовам освітньої діяльності (постанова Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1187 “Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності” Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№347від10.05.2018
№ 180 від 03.03.2020):
Заклад освіти забезпечений працівниками у кількості не меншій, ніж визначено Типовими штатними нормативами закладів загальної середньої освіти, що затверджені в установленому порядку, та вчителями, які безпосередньо задіяні у проведенні навчальних занять (уроків), — відповідно до затвердженої освітньої програми. Всі працівники закладу, які беруть участь у освітньому процесі відповідають кваліфікаційним вимогам.Наша школа відремонтована, кабінети чисті, стіни та стелі пофарбовані, є необхідні меблі, дошки, туалети (відповідають санітарним нормам), є спортзал, широкий коридор (використовується як актовий зал), бібліотека, біля школи майданчик відпочинку, спортивний, баскетбольний майданчик, футбольне поле.
В школі відсутня їдальня, але це не є проблемою, тому що працює буфет і кожна дитина бере з собою ланч-бокс із їжею, на розсуд батьків.
З 2018 року ЗОШ №28 успішно реалізує програму Нової Української Школи. Початкові класи, які навчаються за новою програмою, облаштовані відповідно до Державного стандарту початкової освіти, дотримуються усі відповідні вимоги. На сайті школи у вільному доступі звіт про отримані бюджетні надходження для НУШ.
смт. Новоселівка – це не хутір з трьома будинкам, в яких проживають лише люди літнього віку. Село не вимирає, діти народжуються, багато молоді, демографічна ситуація стабільна. Цього року зі школи випускається 9 учнів, до першого класу набирається 8 учнів.
Рішення про оптимізацію шкільної мережі повинно прийматися після ґрунтовного аналізу функціонування всіх шкіл. Цей аналіз має проводитися з використанням даних, зібраних робочою групою для оптимізації шкільної мережі. Дані, використані для аналізу, а також підхід, обраний робочою групою, повинні оприлюднюватися. Ми, як жителі селища та батьки учнів ЗОШ №28, хочемо ознайомитись із даним аналізом та тими вагомими фактами, які є підставою для закриття нашої школи. Ці дані є вкрай важливими як для розуміння чинної ситуації, так і для пояснення і аргументації конкретного курсу дій. Також просимо надати аргументацію дій міського відділу освіти стосовно закриття школи, яка переконає нас, як батьків, що потреби наших дітей можуть краще задовільнятися в іншому закладі освіти.
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування» інформація про питання, які передбачається внести на розгляд ради, повинна завчасно доводитися до відома населення, що забезпечує обговорення громадянами проектів рішень ради, важливих питань місцевого значення.
Якщо оптимзація — то не обов’язково це ліквідація. Можливо реорганізувати ЗОШ №28 у структурний підрозділ або філію однієї з Краматорських шкіл (зі ступенем початкова освіта і гімназія).
Повернемось ще раз до економії міського бюджету.
Задля організації перевезення дітей , необхідно:
Відповідно до частини четвертої статті 13 Закону, яка говорить про те, що особи, які здобувають повну загальну середню освіту, проживають у віддаленій місцевості і потребують підвезення до закладу освіти і у зворотному напрямку, забезпечуються таким підвезенням за кошти місцевих бюджетів, у тому числі із забезпеченням доступності відповідного транспорту для осіб з порушенням зору, слуху, опорно-рухового апарату та інших маломобільних груп населення. (З реалізацією Нової української школи в закладах освіти України, діти з особливими потребами навчаються в звичайних школах, тому автобус для перевезення наших дітей з особливими потребами має бути НАЛЕЖНИМ ЧИНОМ облаштований, відповідно до санітарних норм і правил). Експлуатація транспортного засобу (автобусу для школярів) фінансується з міського бюджету. А враховуючи те, що максимальна кількість дітей та супроводжуючих осіб при перевезенні автобусом не повинна перевищувати кількості місць для сидіння в ньому, передбачену технічною характеристикою транспортного засобу та визначену в реєстраційних документах на цей транспортний засіб, то АВТОБУС має бути не один.
На наш погляд, лише ці витрати значно перевищують фінансування ЗОШ №28, де основною витратною нормою є опалювання.
Виходячи з можливого варіанту обмеження освіти в
ЗОШ №28 початковими класами та використовуючи інформацію про місця проживання учнів, ми хотіли б побачити план перевезення учнів до іншого закладу освіти, з чітко вказаними пунктами:
маршрути перевезення,
час відправлення від кожних конкретних зупинок,
кількість дітей, що від’їжджають з кожної автобусної зупинки,
розмір необхідного шкільного автобуса,
якість і доступність доріг, що використовуються для шкільного перевезення.
Чому такі важливі питання вирішуються під час карантинних заходів, коли ми не маємо нагоди потрапити на прийом до місцевих органів влади, чому з нами ніколи не радяться і все списується на карантин.
У нас давно зріють питання, чому наша школа постійно на закриття? Чому, коли утеплюють і виділяють великі кошти на міські школи, наша завжди в стороні. Чому саме з нашого селища хочуть зробити пустир?
Ми віримо в своє селище, хочемо його розвивати та в майбутньому процвітаючим, а без школи — це не можливо!».
«Восточный проект» попросил прокомментировать ситуацию секретаря горсовета Игоря Сташкевича и и. о. начальника управления образования Елену Дрыгу.
По словам Игоря Сташкевича, действительно о закрытии идет речь. И на это есть веские основания.
«В рамках нового законодавства в сфері освіти проводиться трансформація освітньої мережі. Через малу кількість учнів на утримання одного учня витрачають понад 50 тисяч гривень на рік. Це при тому, що в інших школах, також селищних, витрати в 2-3 рази нижче.
Крім того, школа не відповідає санітарним нормам, наприклад, немає навіть їдальні, і відповідно, гарячого харчування для дітей.
Ми плануємо зустрітися з колективом і батьками учнів ОШ№28 найближчим часом і обговорити питання підвозу дітей, перспективи їх навчання в інших школах. Ми запропонуємо на вибір ОШ№18 або Білокузьминівскьку школу. Я відвідав ці школи. Можу сказати, що рівень оснащення їх набагато вище, ніж в ОШ№28 зараз.
Білокузьминівська школа мене просто приємно здивувала. Сучасне обладнання, їдальня, фубольне поле зі штучним покриттям, два спортмайданчики. Дітям буде набагато комфортніше навчатися в таких школах. Навіть зараз вже 50 маленьких жителів Василівки їздять туди на навчання. І за свої кошти — 100 грн. в місяць батьки платять за солярку. Також хочу відзначити, що харчування в Білокузьминівської школі для учнів 1-4 класів безкоштовне. І інший важливий момент — це школа I-III ступеня, тобто учням не потрібно буде переходити в інші школи після закінчення 9 класу.
Підвіз дітей у будь-яку із запропонованих шкіл буде здійснюватися за рахунок коштів міського бюджету — батькам платити нічого не доведеться».
И. о. начальника управления образования Краматорска Елена Дрыга привела данные по содержанию учеников в разных школах. Так, в ОШ№28 содержание 1 ученика в год обходится в 50 тыс. 841 грн. В тоже время в ОШ№6 – 19 тыс. 577 грн., в ОШ№13 – 24 тыс. 101 грн., в ОШ№20 – 23 тыс. 773 грн.
Также она рассказала, что школа не соответствует нормативам, в том числе и санитарным. В ней учится 68 человек. Коллектив – 14 человек. В некоторых классах даже нет 5 учеников.
«Що стосується вчителів, то ми допоможемо всім з працевлаштуванням. Адже нам потрібні педагоги. Діти ж зможуть вчитися у гарних умовах, які є і у ЗОШ№18, і у Білокузьминівській школі. Також вони там зможуть отримати здорову конкуренцію, проявити себе.
Хочу зазначити, що ми проводили моніторинг народжуваності і він не втішний. Тобто через рік чи два демографічна ситуація не зміниться. І наповнюваність школи залишиться майже такою, як зараз.
Підвоз дітей буде здійснюватися комунальним автобусом. Діти початкової школи після закінчення уроків зможуть ходити у групу подовженого дня. І там і пообідати, вивчити домашнє завдання, і дочекатися, коли закінчяться уроки у старших школярів, щоб потім разом поїхати на автобусі додому. Також діти зможуть ходити у кружки та секції, які працюють на базі шкіл».
Напомним, что вопрос закрытия ОШ№28 уже стоял на повестке дня почти год назад. Тогда по результатам аудиторской проверки ОШ№28 было рекомендовано закрыть школу и перевести детей в другие школы с организацией подвоза к месту учебы, в связи с большими затратами на содержание.